13 Eylül 2011 Salı

Limon Hasadı Başladı


Limon Hasadı Başladı

Türkiye'nin limon ihtiyacının yüzde 65'ini karşılayan Mersin'in Erdemli ilçesinde limon hasadına başlandı.
Türkiye'nin limon ihtiyacının yüzde 65'ini karşılayan Mersin'in Erdemli ilçesinde limon hasadına başlandı.
Enterdonat ve mayer cinsi limonların kesimine başlandığını belirten Erdemli Ziraat Odası Başkanı Adnan Dölek, "13 Eylül limon hasat dönemi, 19 Eylül ise 

limonun ihracat dönemi başlangıcıdır. Bu sezon vatanımıza milletimize, Çukurova'mıza, Mersin'imize, Erdemlimize hayırlı uğurlu olsun. İnşallah çiftçilerimiz ve ihracatçılarımız kazançlı bir yıl geçirir. Geçtiğimiz yıllarda Mersin bölgesindeki dikenli türü dediğimiz limonların para etmediğinden dolayı çiftçilerimiz bu yıl çok büyük bir beklenti içinde.
Devletimiz de teşvik çalışmalarına başlamıştır. Bu sezonun iyi olacağını tahmin ediyorum. Şu anda alımlar 50-55 kuruş civarında, satışı başladı" diye konuştu.
Erdemli denince akla ilk gelen ürünün limon olduğunu ifade eden İlçe Tarım Müdürü Berdan Tun ise, "İlçemizin başlıca geçim kaynaklarından birisi limondur. Limon ilçemiz için olmazsa olmaz ürünlerden birisidir. Bu yıl rekolte ortalamasında biraz düşme bekliyoruz ama bu düşüş çok önemli bir düşüş değil. Ülkemizde üretilen limonun yüzde 65'ini biz üretiyoruz. Bu da ortalama 300 bin ton civarında bir üretim miktarıdır. Limon ihracat ürünü olduğu için yüzde 40'ını yurt dışına pazarlıyoruz. Ortadoğu ve
Rusya'ya ağırlıklı olarak ihracatımız var. Ortalama olarak ise 50 kuruş ile 70 kuruş arası bir fiyatın olacağını tahmin ediyoruz. Bu da hem üreticimiz açısından hem de tüketicimiz açısından uygun bir fiyattır. Bu seviyede seyretmesini diliyorum. Hasat sezonunun hayırlı uğurlu ve bol kazançlı olmasını diliyorum" dedi.
Üretim maliyetinin yüksek olduğunu belirten üretici Mehmet Topçu, "Kilogram başına ortalama 40 kuruş maliyetimiz var. Gübrelemesi, çapalaması, ilaçlaması, otlarının temizlenmesi ve sulamasıyla bazen 40 kuruşun üzerine de çıktığı oluyor. Fiyatlardan beklentimiz çok. Kaç yıldır para kazanmıyoruz. Hep zarar ediyoruz. 50 kuruşun altına düşmemesini istiyoruz. Ben bahçemi artezyenle suluyorum, haftada iki gün su veriyorum. 6 saat su verdiğim takdirde bir günlük su maliyetim 100 TL. Yılın 12 ayında da masrafediyorum. Bahçeden çıkmıyoruz" şeklinde konuştu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
back to top